Elikäs...oonkohan mä muuttumas ihan blondiksi vai mikä mua vaivaa kun en tajunnu että ois varmaan pitäny pienennellä noita kuvia ennenku koittaa väkisin änkee:(

No niin,nyt niistä kuvista,olkaas hyvät;)

5818.jpg5819.jpg

Tämän piti olla alunperin joululahja,mutta annoin sen jo nimpparilahjana;) ehkä sillä on enemmän käyttöä nyt kun talvella. Lankana siis Novitan Butterfly (just kun mä pääsin "sinuiksi" langan kans ni sit sitä jo ollaan lopettamas:( elämäni ekat pitsineuleet ovat siis tässä...jakun malli on mukailtu osaksi Pirkan sivuilta löytyneestä Perhonen jakusta ja topista. Koska kyseessä oli kuitenkin eka pitsineuleeni,ajattelin,etten tee koko jakkua pitsisenä. Ja se oli oikea ratkaisu. Alussa nimittäin tuntui,että Butterfly ei muunnu mun sormissa nätiksi neuleeksi vaan ihan joksikin muuksi;) Lanka nimittäin "halkeili" ja jakaantui kahtia...Toppi taasen on oma kehitys.Silmukkamäärät tosin on otettu ohjeesta;)

5823.jpg 5822.jpg

Kesäkassi.Lankana Finlan Kalalanka. Mallivirkkaus on muistaakseni jostain vanhasta Novitan lehdestä ja sitä oon soveltanut useaan työhön...se kun on suht koht helppoa muistaa (ilman ohjetta;) Tämän kassin annoin siis äidilleni,joka ekan kerran nähtyään "oli ihan myyty" tätä kohtaan ;) Nyt teen satunnaisesti samasta langasta ja samalla mallilla kassia itselleni.Se valmistuu sitten kun jaksan laittaa vuorin ja päätellä....